„od traperů, kovbojů i hazardních hráčů na scénu Country Music”
Nedávný rozchod se spolkem, který dal život westernovému stylu, mě přivádí zpět na sólovou cestu. V období, kdy se opět věnuji hudební produkci, jsem i svědkem rychlého vzestupu hry, při níž je nejen prostor brněnského podchodu zaplněn davy sázejících, na výhru však marně čekajících, obyvatel této země. Sleduji vývoj veškerého dění až do konečného zákazu hry, čímž je dán prostor k neomezenému pohybu množících se kapsářů. Hazard, ač vlastně s dobrovolnými sázkami, je tedy zakázán, avšak prázdné kabelky našich okradených žen se z nějakých důvodů moc neřeší. Je čas pomalu opustit toto měnící se prostředí.
Naštěstí pro příznivce stylu Country & Western jsou v našem městě upraveny prostory, na jejichž zprovoznění má nemalou zásluhu i Wells Fargo, Zdeněk Kocman a především pak majitel objektu Zdeněk Smetana. Začátkem měsíce března roku 1992 je otevřen Country club u Jakuba. Pravidelné hudební večery se zajímavými hosty ze světa Country Music a pestrou nabídkou stylových doplňků jsou skvělým přínosem pro všechny zájemce o tento hudební směr.
V následujícím měsíci navštěvuji osobnost, která se koncem osmdesátých let významně podílela na realizaci hudebního pořadu Little Ole Opry (Country v Opeře), v němž měly pravidelné vystoupení hvězdy české Country Music. Zdeněk Kocman (Harry) se po brzkém odchodu ze scény Country clubu u Jakuba věnuje výhradně práci ve zdobení kožených výrobků. Na dotaz ohledně obnovení podobného pořadu jako před několika lety, přichází celkem očekávaná odpověď. Nejsou vhodné prostory. A má pravdu. I přes tuto nemilou skutečnost jsem však rozhodnut nalézt objekt vhodný k uspořádání celovečerního programu ve stylu Country Music.
V odpoledních hodinách dne 22.4.1992 probíhá předběžné jednání s manažerem činohry v Mahenově divadle Arnoštem Jaňkem ve věci uskutečnění koncertní přehlídky ve výše uvedeném hudebním směru. Pocit radosti z výsledku této zcela náhodné schůzky nelze popsat. Scéna Mahenova divadla může být k tomuto účelu plně využita.
Co však ale podniknout dál? Vlastně ani nemám zkušenosti s přípravami takového pořadu. Obracím se s tímto problémem na kamarády z Boys & Girls from Little Country a také na členy PS Ozvěna, kteří v době letních táborů prožívají s dětmi období zlatých horeček při osídlování amerického kontinentu. S postupujícím létem pak společně navštívíme westernové městečko u Šiklova mlýna, které od doby svého vzniku dosáhlo již značných změn. Po víkendu stráveném v blízkosti kovbojů, traperů a indiánů, mezi nimiž hudební scéna ztrácí své místo, jsme rozhodnuti vytvořit vše potřebné k realizaci pořadu, jaký v naší zemi dosud nebyl.
S příchodem podzimních večerů je založen tzv. Přípravný výbor pro budoucí jednání ve věci registrace nově vznikající organizace a jedenáctý leden roku následujícího je dnem narození Association for Main Scene of Country Music. Nastává množství úmorné práce spojené s přípravami hudebních pořadů, pro které především byla tato organizace založena. Shánění finančních prostředků, sjednávání uměleckých vystoupení, propagační materiály, prostě všechno to, o čemž jsme přesvědčeni, že je nutné.
S dosavadními výsledky konečně seznamuji i Zdeňka Kocmana, pro něhož by snad možnost podílet se na realizaci takové hudební scény měla být překvapujícím potěšením. Reakce na uvedenou nabídku je však úplně jiná. K mému velkému zklamání Harry odmítá jakoukoliv účast na tomto projektu. Jsme tedy odkázáni sami na sebe.
V nastalé situaci připravujeme ke konci měsíce dubna svůj první Country bál, v jehož průběhu své umění předvádí několik brněnských skupin. Povzbuzeni téměř zaplněným sálem kráčíme vstříc dnům nadcházejícím.
Nesplněné sliby některých sponzorů, následné obavy z vysokých nákladů na propagaci ve sdělovacích prostředcích a tak trochu i naše nezkušenost jsou důsledkem poměrně nízkého zájmu veřejnosti o tento zcela ojedinělý pořad. I přes tyto jistě nepříjemné okolnosti se však sjednaný termín nezadržitelně přibližuje.
Večerní hodiny dne 29.5.1993 jsou svědkem neobvyklého přivítání hostů, vcházejících do vstupního prostoru Mahenova divadla. Stylově oděnými členy pořádající asociace je každá žena obdarována nádhernou orchidejí. Takto vzniklá slavnostní atmosféra je přenesena i na samotnou scénu, na níž své skvělé výkony předvádí již známí umělci, prostřídáni nedávno založenými hudebními tělesy. Jezdci, Taxmeni, Jakub a Václav Třasákovi, Rangers, Milena Soukupová, Segment i Paradox, to vše, proloženo ukázkami tanečního souboru Quadrilla, vyplňuje celovečerní program Main Scene of Country Music, uváděný Ivanem Bartůňkem.
Poslední tóny odcházejícího večera doznívají někdy po půlnoci, kdy se všichni příjemně naladěni postupně rozcházíme ke svým domovům. Litovat mohou jenom ti, kteří nepřišli. To jsou slova Arnošta Jaňka, manažera činohry v Mahenově divadle.
Vyrovnáni s průběhem příprav i samotnou realizací pořadu Main Scene of Country Music se členové asociace společně s některými brněnskými skupinami ubírají vstříc blížící se své první bálové sezóně, jejíž průběh podstatně ovlivňuje hudební scénu v jihomoravské metropoli.
V polovině měsíce ledna 1994 se osobně zúčastňuji oficiálního otevření Saloonu Santa Fe. Po Country clubu u Jakuba je to již druhé místo vhodné k posezení pro příznivce stylu Country & Western. Navíc je zde zřízena i prodejna veškerého sortimentu vztahujícího se k tomuto hudebnímu směru.
Začátek tohoto roku je však také poznamenán zvláštním výstupem na výročním jednání naší organizace, kde jistý pan „Waldemar” Plch o sobě prohlašuje, že jediný on je zde profesionálním pořadatelem tanečních večerů a nikoli nějaká asociace. Juch…!
Tak to bychom tedy měli. Nicméně s ukončením bálové sezóny s ohledem na množství různých akcí, za název Country bál se pouze schovávajících, jsme rozhodnuti pro změnu pojmenování vlastních tanečních pořadů na Dance with Country Music.
S příchodem jarních měsíců, kdy vzpomínáme na slavnostní scénu v Mahenově divadle, připravujeme podobnou hudební přehlídku, avšak ve zcela odlišném prostředí. Není snadné získat potřebné finanční prostředky, ale vzhledem ke vstřícnému přístupu námi oslovených uměleckých těles věříme v možné uskutečnění svého záměru.
Koncertní pořad Main Scene of Country Music, tentokrát věnovaný Ústavu sociální péče pro tělesně postiženou mládež v Brně na Kociánce k jeho pětasedmdesátinám, probíhá začátkem měsíce června. Tanečními ukázkami prostřídaný bohatý hudební program je doplněn i výstavou amerických motocyklů, spojenou s možným svezením postižených dětí na těchto nádherných strojích. Příjemná atmosféra celého pořadu umístěného do upravených prostor zámeckého parku, nás přivádí ke vzájemné dohodě s vedením výše jmenovaného ústavu o pravidelném uspořádání koncertních přehlídek ve stylu Country Music i v nadcházejících letech.